ASYMETRICAL SKIRT

mercredi 2 septembre 2015




Black, white and grey mood!

Hello! En plein départ en vacances (enfin) je n'ai pas eu le temps de faire beaucoup d'articles et d'en poster. Un article look en ce mercredi de rentrée scolaire (courage à vous...haha) ; où je porte une des jupes pour lesquelles j'ai eu un méga coup de coeur: La jupe asymétrique. Il faut savoir que celle que j'ai acheté est dans un lainage très fin, parfait pour le début de l'automne quand il commence à faire un peu froid mais qu'on ne veut pas abandonner les jupes pour autant.
J'ai associé cette jupe avec un débardeur crop blanc, un perfecto noir et des adidas superstar blanches à rayures noires. J'ai voulu rester dans des tons assez neutres (à mon habitude) et plus me concentrer sur un mélange de matière entre la laine, le cuir, et le cotton.
J'ai porté des baskets, mais bien entendu avec des sandales ou des talons le look est tout aussi sympa pour une sortie shopping, ou restaurant entre amis.



J'aime beaucoup les pièces assez originales et cette jupe de chez FOREVER 21, à coupe asymétrique est vraiment la pièce qui donne une particularité à une tenue. Grande, petite, mince, à formes, je trouve qu'une jupe arrivant au genoux mets toujours en valeur une silhouette.

En faisant ma ronde habituelle sur des centaines de sites, je suis tombé sur cet adorable petit sac de chez ZARA. Il est portable main ou en bandoulière. J'adore la matière du cuir effet croco associé avec du métal doré. Quand je sors en mode shopping ou sortie j'opte plus pour les petits sacs car je me retrouve plus facilement dans mes affaires. Celui-ci à part mon téléphone et porte monnaie je peux pas mettre plus haha. En tout cas c'est une petite pièce qui a bien su accessoirisé ma tenue ; sans pour autant prendre le dessus sur les vêtements.

Perfecto: ZARA, Jupe: Forever21, Crop top: New look, Sac: ZARA, Baskets: Adidas superstar, Montre: Casio

Maintenant que l'automne arrive à grand pas, j'adore jouer avec les superpositions et les différentes matières ; c'est vraiment ma saison préférée (pas l'hiver par contre haha).

Sur ceux; Passez une bonne semaine!

love

Hiiii! Since I'm preparing my holiday's I haven't had lot's of time to post much.
Today I'm wearing one of the skirts that I recently bought and absolutely loooove: The asymmetrical/wrap skirt. It is in a light woolen fabric so it's perfect for the beginning of autumn when It's bit cold but you still want to wear skirts.
I associated it with a white crop top, a black perfecto and adidas super stars. I wanted a neutral palette and mostly mix different fabrics like leather, cotton and wool.
I wore sneakers but of course with sandals or heels the look would be as nice! I think it's a great look to go out shopping, dinner with friends...

I really like original pieces, and this skirt from FOREVER 21 really adds a cool touch to an outfit. Wether you are small, tall, skinny, have generous curves, I think a knee length skirt gives you a nice silhouette.

While I was surfing on thousands of sites, I found this awesome little bag on the ZARA website. I love the grey faux crocodile leather with the gold metal elements. When I go out shopping, or go to dinner, I prefer to take small bags because either wise I don't find anything in there haha. In this one I can only fit my phone and wallet - perfect. It's a small accessory that goes well with the rest of my outfit without standing out too much, love it.

Leather jacket: ZARA, Skirt: Forever21Crop top: New look, Bag: ZARASneaks: Adidas superstar, Watch: Casio

I love autumn, I can play with fabrics and layering, it's really my fav' season (not winter though :(( )

You guy's have a nice week!!

xoxo










Photos par A.B

x. Les articles cités ont été achetés par moi-même ou offerts par des proches.
x. The products have been bought by myself or are gifts from friends/family.

63 commentaires :

  1. Wow, this look is awesome!

    http://carinazz.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  2. J'adore ton style sporty chic! C'est trop beau et trop bien reussi. La jupe et magnifique!

    Natalia | Lindifique

    RépondreSupprimer
  3. obsessed with this bag. god that looks perfect.
    such a great blog you have. im glad i found it!
    www.werenotexclusive.com

    RépondreSupprimer
  4. J'adore la jupe et la facon dont tu la portes, vraiment super avec les chaussures! Et Zara fait toujours de supers sacs! Bon courage pour la rentree!

    Summer, The Twins Wardrobe

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Merci beaucoup! Oui zara en terme de sacs et chaussures ils sont top!

      Supprimer
  5. What a gorgeous skirt dear! Pretty combination! :)
    Simimaus

    RépondreSupprimer
  6. J'adore ton sac ! Très joli look !
    Deltreylicious
    http://blackbeauty-mode-tendance.eklablog.com

    RépondreSupprimer
  7. I love this look, especially the bag and the skirt. Really cute. xoxo

    http://terramcd.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  8. I love how you have paired basic separates to create a casual cool outfit. The minimalist trend makes a welcome change from the flurry of 70s inspired wear that continues to dominate our feeds.
    http://www.fadedspring.co.uk

    RépondreSupprimer
  9. J'adore le look ! Super chic and street !

    Sara,
    www.thecrimeofashion.com

    RépondreSupprimer
  10. This look is so chic! I love throwing on a pair of tennis shoes with a skirt.

    xo

    Milan at Preyonfashion.com

    RépondreSupprimer
  11. love this outfit ! so nice ! xx

    http://fashion-and-beauty-diary.blogspot.sk/

    RépondreSupprimer
  12. whaaa vraiment trés jolie cette tenue, elle te va carrement bien <3

    RépondreSupprimer
  13. Look super sympa j'adore ton perfecto :) <3

    http://catchyourdream.fr

    RépondreSupprimer
  14. Au top ton look ! Vraiment fan de ton perfecto ! <3

    http://mademoisellechipek.com/

    RépondreSupprimer
  15. This asymetrical skirt is amazing :) I love grey color :)
    please follow my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    RépondreSupprimer
  16. J'aime beaucoup tes tenues +1abo;)
    xoxo mélanie
    http://melanie-et-la-mode.blogspot.fr/

    RépondreSupprimer
  17. mamaé magnifique j'aime tes look mais celui là il est topissime

    RépondreSupprimer
  18. This is such a gorgeous look! I really love how you styled the skirt with casual pieces. Your style is just so amazing! ♡

    xx AlexisSplash

    Deadlikeyourfame.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  19. so pretty :))

    new post

    www.live-style20.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  20. In love with this look and in love with these pics :)

    My kind of joy shop - http://mykindofjoy.tictail.com/

    RépondreSupprimer
  21. This skirt is GORGEOUS an I ADORE your style! <3 xx

    www.lurchhoundloves.com

    RépondreSupprimer
  22. This look it's just perfect ! Love your style dear.
    Following you :)
    Maybe you could check my blog and if you like follow me too.
    xoxo.

    atwednesdaysiwearpink.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  23. .
    You look phenomenal!

    http://fashionelja.pl

    RépondreSupprimer
  24. Thats a really nice skirt! I love the matching shade of the bag! you look gorgeous! - x

    Lavinya Royes - Fashion & Lifestyle Blog

    RépondreSupprimer